Ekko - bls. 6-9

bls. 6

B) Billede
Træ
Snescooter
Norge
Hest
Bøger
ski
telt
LÆSEHEST

C) Jeg læser mange bøger með billeder
Du ligger på gulvet og læser
Jeg rejsede til Norge med mine søskende på ski feria
Jeg har travlt i dag, derfor går jeg hjem at sove
I mørkets frembrud bliver jeg bange ad møde vampire

bls. 7

D) bogorm
trolddomskraft
bibliotekar

A) -ni eller ti
-han tror at det er det fedeste arbejde man kan tænke sig og det giver rigtigt gode penge
-han gør det så godt han kan og laver altid sine lektier hjemme
-være sammen með vennerne
-hans egne og hans forældres forventninger
-han vil have det godt med dem
-han tror man får mavesår før man er tyve hvis man tænker på eksamen fra skolårets start

bls. 8

-snakke i timerne
-de skal have deres ting i orden
-i de sproglige fag
-hun er i elendig form
-ikke specielt godt
-hun vil gøre sig lidt mere umage med sine lektier
-hun elsker at synge

B) skoleår, elevers, grundskolen, karakter, klasse, lektier, folkeskolen, eksamen, temerne, lærerne, fag, gymnastik, fysik

bls. 9

C) 7   6
    5   2
    1   4
    8   3

Engin ummæli:

Skrifa ummæli